• وبلاگ : خداي كه به ما لبخند ميزند
  • يادداشت : باب وجوب جهاد با نفس
  • نظرات : 0 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بنام الله كه يادش تطمئن القلوب است

    سلام عليكم خواهر خوبم

    موضوعي كه براي مطلبتان انتخاب كرديد بسيار بجاست.

    جهاد با نفس، اوّلين و برترين جهاد و از شديدترين واجبات الهى و باثواب‏ترين آنها در نزد خداوند متعال است. و دين مبين اسلام ما را به جهادبا نفس، سخت سفارش كرده است .

    مناسب ديدم در همين رابطه روايتي را از امام كاظم عليه السلام را كه بنده به شخصه خيلي اين روايت را دوست دارم را براي شما بنويسم.

    امام كاظم‏عليه السلام در يك روايت طولانى به هشام فرمود:
    بر تو است كه به پروردگارت تمسّك بجوئى و بر او توكّل نمائى. با نفس خويش‏مبارزه كن تا آن را از هوايش بازگردانى، زيرا مبارزه با نفس مانند جهاد با دشمن برتو واجب است.«
    هشام گفت: با كدام يك از دشمنان، جهاد واجب‏تر است؟

    امام فرمود:نزديكترين آنها به تو، دشمن‏ترين آنها به تو، زيان بارترين آنها به تو، كينه‏توزترين آنها به تو، نهان‏ترين آنها عليرغم نزديك بودنش به تو، و بالاخره كسى كه‏ساير دشمنانت را بر ضدّ تو تحريك مى‏كند و او ابليس است كه به دلها وسوسه‏مى‏افكند. پس بايد دشمنى تو با ابليس شدّت يابد. و مباد كه ابليس در مبارزه خودبراى به هلاكت رساندن تو شكيباتر از تو در مبارزه با او باشد. زيرا ابليس در عين‏قوّت و قدرتش، از نظر پشتوانه و تكيه‏گاه، ضعيف‏تر از تو است، و با اينكه شرارت‏زيادى دارد، امّا ضرر و زيانش نسبت به قدرت ايمانى تو، كمتر است اگر تو به‏خداوند، اعتصام و تمسّك بجويى، و كسى كه به خدا اعتصام جسته باشد، به يقين به‏راه راست هدايت شده است.

    انشاءلله كه ما در مبارزه با نفس توفيق شناخت نفس،مخالفت با نفس،هجران و بريدن از نفس،عصيان بر نفس،فراموش كردن نفس و دوري كردن از نفس وحشت و نفرت از نفس را با استعانت و ياري جستن از حضرت حق را داشته باشيم.

    چرا كه مبارزه با نفس كابين بهشت است.(حضرت علي عليه السلام)

    و من الله توفيق

    التماس دعا

    پاسخ

    وعليکم السلام خواهر مهربونم ...ممنون که سر زدي ...واز حديثي که نوشتي خيلي خيلي زيباست .....منتظر حضور سبز هستم محتاجيم به دعا ...مهدوي باشيد